2010/10/17

godis och ännu snorigt!!

japp vi sitter å äter godis trots söndag!! =)
men i den här familjen kan det slinka ner en godis om vi vill det!! men ibland tycker Kasper att mamma är en tjurkärring som inte ger honom godis till frukost eller ger honom det precis innan läggdax.. så visst finns det gränser!! =) låter fortfarande som att vi äter godis varje dag, men så är faktiskt inte fallet!!

Snoriga har båda barnen och mamman blivit igen.. trist för Kasper hostade inatt, så han fick tillslut sitta å somna. Det påminde om hostan han hade när han hade luftrörskatarr(?) lät som krupphosta ibland! Å lillkillen har börjat hosta nu idag så det blir nog en sväng till tant doktorn imorrn..

Ullareds resa har vi börjat planera in. Jag, Lisa, Lisas syster Ida och en kompis till Ida!! vi har tänkt få tag på en stuga t.o.m så vi kan shoppa ordentligt å hinna gå igenom hela Gekås grundligt!! Haha.. så mitten på november siktar vi på!!

Har träningsvärk i höger sida mellan revbenen och kärlekshandtaget.. kan bero på att jag bar en 20kg säck med hundfoder över hela torget igår..(ångrade mej så fort jag kommit utanför dörrarna, men då vände jag inte) orkade inte köra runt å hämta säcken för sen skulle jag handla så jag ville bara dit å få det gjort med.. och det å andra sidan, slutade med ett kvitto på ca 2500:- på kvantum!! Kan ni förstå att jag har dragit mej för att gå å handla denna veckan?? Fast grejen är ju den att det hade inte blivit såå mkt på en å samma gång om jag hade handlat när det verkligen behövdes.. men sen ska man ju ha pengar till mat med.. å det fick ju stackars Roger i fredags..=)

Nu har jag en liten kille som suttit här i matstolen å klämt för kung och fosterland så vi ska väl se om det är mer än den lilla klet som satt mellan skinkorna förut.. i detta huset mottages bajs väldigt gärna. på våra barn alltså!! =) För dom har väldigt tröga magar båda två!
Så det ska jag höra med Marianne om på tisdag när vi ska på läkarundersökning å vacc.2.. och vägning å mätning åxå.. jag gissar på att Felix är uppe på 10 kg och 72 cm lång! När han var 4 månader vägde han 8,8 kg och var 69 cm! (det var sist vi vägde) Å Han är ju verkligen en "satt" typ!! Haha!
*74 i kläder nu för övrigt
*Ammar morgon och kväll
*Äter mat,gröt,mat och lite gröt innan läggdax, för mjölken börjar väl tydligen tunnas ut rejält nu!
* Har två tänder nere. Använder dom inte lika flitigt längre när vi ammar men det händer!! =)
* Sitter hyfsat, välter givetvis då och då.
* Har däremot aldrig vänt sej självmant från rygg eller mage! Kanske tyngdlagen som gör sitt till där.. =)

Nu ska vi nog gå ut en sväng!! det är ju SOOOL!! Och jag har gjort höstfint på min trappa i helgen.. kommer kort!!

Tack å hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar