2009/11/15

Mest berörda händelserna sen sist!

Att det ska vara så svårt att skriva här.. det är ju skönt att skriva av sej när man väl gör det!!

Det har hänt massa sedan sist..
Det som har berört mej mest är nog att en liten kille vid namn Elton endast drygt 2 år gammal dog för ca 3 veckor sedan.. detta lilla barn som hade drabbats av elak cancer kämpade så tappert men det räckte inte.. jag har suttit å gråtit, gråtit å gråtit!!
Tårarna har verkligen inte gått att hålla tillbaka.. när man fått se fina bilder på honom tiden innan cancern och sedan när det gått så långt att det kommer bilder på honom med ständigt en slang i näsan inget hår kvar på huvudet, då har det bara brustit, varje gång, det spelar ingen roll hur många gånger jag tittade på bilderna, det gick inte att få in i huvudet.. för så ska ju inte ett underbart litet barn se ut!! Han var ju givetvis fin på bilderna under behandlingstiden åxå. men just att det är så fel att se ett litet barn på det viset!
Så otroligt orättvist för honom och hans familj!! Tänker på dom dagligen!!

En annan stor händelse är att vi helt oplanerat, oväntat nästan olägligt ska bli fyra i familjen!
Nu när man fått vänja sej vid tanken och varit på ultraljud och sett att det är något där och allt såg bra ut känns det bra.. innan var det lite overkligt. ignorerade att det faktiskt var så.. hoppades att det skulle "gå över", som om det vore en flunsa eller nåt!! =)
Men inte då....
Så den 19 april sägs det att den lilla krabaten ska komma ut.. och jag tror att det blir en pöjk till tyckte mej nänligen skymta "något" på ultraljudet men jag hoppas till 1000% att Roger har rätt för han sa att Kasper inte "såg ut" så!! =) Vi får väl se vad som befinner sej där inne!! Men en liten tös skulle inte skada.... =)

Kaspers rum börjar ta lite form.. Roger har målat det en gång. Och eftersom vi inte kunde komma överrens om färg då Roger ville ha blått å jag grönt, så fick det bli vitt!! trist men då kan vi ha massa textilier i fina färger å massa annat färgat!! =)
Men vill ju ha det klart NU!!

Nu ska jag äta något mot den hemska halsbrännan krabban ger mej..

Roger sitter å säger att "det är på gång i brasan nu" efter att han tänt den en sjätte gång.. =) Ja hoppet är ju det sista som sviker en!! =)

Ha det gott å nu ska jag skärpa mej!!