2010/06/07

äta,sova,äta,skita,sova,äta...

... hela dagen har sett ut på detta sätt!! =) För idag har Lilleman ätit varannan timme heeela dagen... nu har han precis fått lite ersättning,det får han på kvällen bara för att jag inte ska behöva sitta å amma hela kvällen, men det har ju vart så hela dagen ialla fall.. =)Så nu hoppas jag att han ska äta inna vi somnar annars får mamman det jobbigt för det spänner redan i tuttarna!

Imorrn ska vi på läkarundesökning..kommer inte ihåg om det är nån spruta nu eller om den kommer vid 3 månader, blir en kul överraskning isåfall!! =)

Dagen idag har innefattat massa lek å bus med både Alex & Emil för Kasper. Lunch med Lisa å barnen & fika med mamma å Alex! Det är så roligt med sällskap!

Just nu är vår ekonomi inte som den borde.. uscha för pengar!!! väntar på F-kasse pengar så jag kan åka å storhandla.. i söndags morse var det ,på rikigt, knäckebröd å te till frukost! =( Jag glömde ju ansöka om f-dagar så det blev en miss i planteringen.. men nu får jag ju desto mer pengar.. så ska försöka spara till semestern!

Nu ligger det en liten skit bredvid mej i soffan, som spydde precis.. å nu blir han förbannad igen.. han sover så länge det rör på sej eller han är i famnen sen tar det ca 2-4 minuter så vaknar han, bara att lyfta upp igen, så jag funderar på en såndär babysitter som kan gunga eller vagga lite för jag får inte nåt gjort här hemma när jag måste ha han på mej hela tiden!

Kasper har börjat köra med att han har ont i magen om kvällarna eller när han vill ha lite uppmärksamhet.. men det är ändå svårt att veta om hn menar allvar.. sånt dåligt samvete man skulle få om det skulle visa sej att han verklingen haft ont i magen!

Nu ska jag väl nog försöka ge Lilleman lite mat å försöka gå å lägga oss sen!! Kasper har börjats ova länge om morgnarna.. det gillar mamma men imorrn är det ju dax för dagis igen så då måste vi gå upp i tid.. men det kommer nog bli tungt!!

Gnatt å hej*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar